Meny
 

Meld deg inn i Storo Storsenters kundeklubb – send Storo til 2070, og du vil motta eksklusive tilbud og aktiviteter fra Storo Storsenter. Vår personvernvilkår finner du her.

Krogh Optikk: En meningsfull dag på jobben

En meningsfull dag på jobben

Les en optikers tanker om meningsfylt arbeid.

En artikkel av Krogh Optikk.

I disse Korona-tider med mindre mulighet for tett kundekontakt og faglig oppfølging i form av grundige synsundersøkelser, føles det veldig godt likevel å kunne hjelpe folk når de trenger det. For eksempel dersom et uhell skjer og du står der uten brille, uten linser eller har problemer av et eller annet slag, forteller optikeren hos Krogh Optikk.

Optikere har nå restriksjoner mht hva de har lov å gjøre av synsundersøkelser, men som optikeren sier: det er ikke mindre uhell og ulykker som skjer med briller eller solbriller nå, og de fleste brekkasjer skjer jo faktisk i hjemmet, på jobb eller på vei til butikken.

 

«En god følelse å kunne hjelpe»

Derfor er det rett og slett en god følelse, ja det er både gøy og deilig å kunne hjelpe folk som har fått skader på brillene eller ødelagt linsene sine. Det føles ekstra meningsfylt i disse dager, rett og slett fordi vi løser problemer for kundene våre, som er viktige for dem å få ordnet opp i. Når alt annet er usikkert, er hvert fall ikke briller eller linser en utfordring.

For kunden som kommer inn med brukket brillestang, knust brilleglass eller linsekunden som trenger avlastningsbrille, er det jo helt vesentlig å få hjelp der og da. Flere av våre butikker har eget verksted også, så vi fikser mye, reparerer og sliper inn nye glass eller kan ordne en helt ny brille dersom det viser seg å være nødvendig. Mange personer har jobb i viktige og samfunnskritiske funksjoner, og da må vi trå til og finne løsninger slik at de har et godt fungerende syn, sier optikeren hos Krogh Optikk.

 

 

Gode løsninger på øyekonsultasjoner uten fysisk tilstedeværelse

Ikke minst får vi også mange telefoner fra kunder som lurer på det ene og det andre, og vi hjelper dem så godt vi kan. En ringte eksempelvis på grunn av ruskfølelse i øyet, og vi instruerte over telefon om «hvordan skylle øyet godt», for å fjerne dette. En annen kunde hjalp vi med «rødt-øye-konsultasjon» over MMS. Med det kunne vi hjelpe kunden uten av hen var fysisk tilstede i butikken.

Etter slike dager på jobben i en såpass spesiell tid, kjennes det ekstra godt å komme hjem og ha den gode følelsen i kroppen av å ha bidratt til noe bra for kunder. Synet er faktisk vår viktigste sans, og vår jobb er å være tilstede og hjelpe folk så godt vi kan, avslutter optikeren hos Krogh Optikk.

Sist endret - 06 april 2020