Til pusekatter og bissevover: Musti holder åpent!

Fortvil ikke dyre-venner, for Musti har åpent fra 10 til 21 og 10 til 19 på lørdag.

hund som sitter pent og ser på kamera
Musti holder åpent!

- Enten du trenger mat til hund, katt, kanin, gnagere, marsvin, undulat eller fisk, så har Musti et bredt utvalg av en rekke fôr-merker. En annen vare det går mye av, er kattesand, forteller assisterende butikksjef Linda K. Røed hos Musti.

Hun påpeker at særlig noen hunder og katter har sensitive mager eller allergier som gjør at de må ha tilgang til spesielle fôr som forebygger magesmerter og forhindrer utbrudd av kløe. Og til for eksempel kanin, så er det viktig at de har tilgang til godt høy for å forhindre forstoppelse.

Kalde poter søker sokker

- Med lave vintertemperaturer den kommende uken, ser vi også at mange kunder har behov for varmedekker og potesokker til både hund og katt, forklarer hun.

Hjemmekontor = mye lek med dyr

Linda merker også at det er mange kunder som har hjemmekontor for tiden.

- Aktiviseringsleker for hund og katt er det stor etterspørsel etter. Det virker som om folk har mer tid og enda mer interesse for å leke med dyrene. Og at dyrene setter pris på mer tilstedeværende eiere, er hun ikke i tvil om.

Spa og velvære fortsatt åpen

Skulle det være behov for å sende de firbeinte vennene våre til spa og velværeavdelingen, kan Linda opplyse om at den fremdeles er åpen for timebestilling.

Særlig er det mange hunder som trenger stell når det er så kaldt ute, og da går det gjerne i klipp og stell av pelsen, kloklipp (ikke dropin) og andre forebyggende aktiviteter som skal sikre helsen til våre firbeinte venner, forteller hun.

Trygg og god handel

- På Musti er vi opptatt av at kundene skal få en god og trygg handel, og vi har derfor innført omfattende smittevernstiltak, forteller Linda og ramser opp:

  • Det er påbud med munnbind på ansatte og kunder i butikken
  • Vi rengjør alle risikoflater minimum fem ganger daglig. Herunder; dørhåndtak, kassedisk, spader/klyper til løsvarer og lignende.
  • Vi rengjør alle bankterminaler minst en gang i timen
  • Vi unngår fysisk kontakt og iverksetter anbefalte hygienerutiner fra folkehelseinstituttet. Alle ansatte er informert om dette.
  • Vi oppfordrer våre kunder til å bruke «tæppe» når de betaler
  • Vi kansellerer alle planlagte Valpetreff og gjennomfører ikke klipp som dropin