SATS Storo gir tipsene til treningen

Treningsalene er store og luftige.

SATS Storo gir deg de beste tipsene til hvordan du kan holde energinivået oppe denne høsten!

Med over 120 gruppetimer i uken fordelt mellom tidspunktene 08.00 og 21.30 kan man velge mellom alt fra Vinyasa Flow Yoga for den rolige, til Power Step og Bodypump for den som ønsker fart og intensitet. På SATS Storo og SATS Nydalen tilbyr de det siste innen styrke, kondisjons- og gruppetimer.

– Vi har gruppetimer både med og uten koreografi. For de som ikke ønsker vanskelig koreografi er timen Pure Strenght et godt alternativ. Det er en styrketime med superset, tyngre vekter og få repetisjoner. Timen passer for de som har trent på styrketimer før eller har trent styrke i studio, forteller Malene Lamark, assisterende senterleder hos SATS Storo. Hun har ansvar for alle gruppetreningene.

For de som er på utkikk etter en litt mer avansert gruppetime, er SATS Storo sin time DanceAerobic perfekt! Der får du både trent kondisjon samtidig som hjernen får jobbet med en litt vanskeligere koreografi.

– Når det er kaldt og mørkt ute er det populært og komme inn å sykle. Vi tilbyr forskjellige typer sykkeltimer både formiddag, ettermiddag og helg. Er du ny på treningssenteret er sykkeltimer en fin gruppetime å starte med, sier Malene.

Det spiller ingen rolle hva du trener

Trening gir mer energi og det spiller ikke så stor rolle hva du trener, for all form for trening er bra for kropp og sinn.

Ved å gå på gruppetimer slipper du å finne på selv hva du skal trene, fordi du blir trent av en dyktig instruktør som motiverer deg til å gi det lille ekstra.

– Mitt tips er at man finner de gruppetimene og instruktørene man liker, og lager seg en plan over hvilke gruppetimer man skal gå på hver uke. Trening skal ikke bare være preget av at «man må», man skal også like det man trener og ha det gøy samtidig, da holdes motivasjonen oppe forteller Malene.

Cardio Energy er den ultimate kondisjonsøken med pumpende musikk. Foto: SATS